lean
[ bankshopper ]
|
|
donderdag 12 maart 2015
11:35
|
|
Verlies 2 jaar fiscaal voordeel is niet zo erg. Die 2 jaar kunnen je aan lange termijnsparen doen, om u max te vullen. Die 2280 (is max dacht ik) euro per persoon lange termijnsparen krijg je terug bij pensioenering (met rente), die aflossingen van de bank krijg je niet terug bij pensioenering.
|
|
|
Mobius
[ bankshopper ]
|
|
donderdag 12 maart 2015
0:16
|
|
Het fiscaal voordeel dat ik verlies heb ik al in rekening gebracht. Ik heb hiervoor de simulator van een andere site gebruikt en die laat zien dat ik bij dezelfde rentevoet voor mijn variabel een 1700 euro winst heb. Dus ik moet gokken dat de referte index in de volgende jaren gaat stijgen. Als ie stijgt, al is het maar 0.1%, dan ben ik zeker winnaar op het einde van de rit + ik heb nog eens 2 jaar minder betaald (door mijn maandelijkse terugbetaling te verhogen). Dus eigenlijk moet ik niet echt twijfelen denk ik? Toch blijf ik twijfelen. Dom he ;-).
|
|
|
jandeloper
[ bankshopper ]
|
|
woensdag 11 maart 2015
12:25
|
|
Je verliest hiermee wel 2 jaar aan fiscaal voordeel... dus ik zou precies niets van de looptijd afdoen, maar van het maandelijjks afbetaald bedrag (ik ben geen expert, is enkel mijn mening)
|
|
|